Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

I blame you, summer!

Publicerad 2013-01-24 00:36:57 i DN, Föräldraskap, Sjuk, Sommarlov, VAB,

Ja, vad ska man säga? Vecka 43-47 var barnen sjuka i princip non stop. Nu, i januari, har barnen varit sjuka varje vecka sedan vårterminen började. Den influensa vi har drabbats av nu är inte av denna världen. Dan och Polly har haft feber i en vecka och Isak i tre dagar. Själv är jag minst drabbad, men ändå sjuk. Vad är det här? Jo, jag vet, eftersom vi har DN.
 
En läkare uttalade sig i DN i höstas och sa att det här kommer att bli en vinter då fler än vanligt drabbas av fler sjukor än vanligt. Småbarnsfamiljer kommer att drabbas hårdast. Varför? Jo, för att vi hade en sådan pissig och kall sommar. 
 
Därför ber jag dig nu, sommaren 2013: 
* Var varm
* Överdriv värmemässigt!
* Regna inte bort
* Överdriv i torka!
 
För det här vabbandet tär på både barn och föräldrar och barn måste få vara ute och leka ibland. Det är jobbigt att sitta inlåst i veckor. Kom igen, sommaren! Do your thing!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela